Kuru İğneleme

Kuru iğneleme (intramusculer stimulation),  bir çok kas- iskelet sistemi rahatsızlığının tedavisinde kullanılan, hiçbir yan etkisi olmayan doğal bir tedavi yöntemidir. Kanada da yaşayan  Dr.Gunn tarafından geliştirilmiş olan bu uygulama, ameliyatsız ve ilaç kullanılmadan ağrı tedavi yöntemi  olup, akut veya kronik kas hastalıklarına ve bu hastalıklara bağlı ağrıların tedavisinde kullanılmaktadır.

Genel olarak vücudumuzda baş, omuz, boyun, sırt, bel, kalça gibi bölgelerde daha sık ağrılar görülür. Bunun nedeni o bölgede ki kasların zamanla kısalmış olmasıdır. Kısalan bu kaslar kişide duruş bozukluğu veya şekil bozukluğuna neden olmaktadır. Gerilen kaslar sinire baskı yaparak ayrıca ağrıya neden olur. İşte tamda bu noktada kısalmış ve ağrıya neden olan kaslara kuru iğne(akupunktur iğneleriyle) ile girilir ve  kaslar uyarılır. Böylece ağrı giderilmiş ve ağrıya sebep olan temel bozukluk tedavi edilmiş olur.

Hekimin detaylı muayenesi sonrasında laboratuvar ve görüntüleme yöntemlerinden faydalanarak tanı koyduktan sonra, kuru iğneleme tek başına veya kombine edilerek uygulanmaktadır. Tedavi seansları  kişinin yaşına, ağrının şiddetine, bölgenin genişliğine,  problemin ne kadar eski olduğuna ve başka hastalıkların eşlik edip etmediğine göre değişiklik gösterir. Çok ince ve çeşitli boylarda olan kuru iğnelemenin düzenli uygulama sonrası  başarı oranı oldukça yüksektir.

Kuru İğneleme Tedavisi Hangi Hastalıklarda Kullanılır?

Baş ve boyun ağrısı

Sırt ve bel ağrısı

Omuz ve  omuzda hareket kısıtlığı

Tenisçi ve golfçü dirseği

Ağrılı kas spazmı

Tendinit ( el, dirsek, topuk, kasık)

Diz ağrısı

Siyatik ağrı

Duruş bozukluğuna göre ağrı

Kalça ağrısı

Topuk ağrısı

Travma sonrası omurga ağrısı

Spor yaralanmaları ve rehabilitasyonu

Çene  eklemi ağrısı

Kasık çekmesi(Adduktor)

fFibromyaljideki tetik nokta ağrıları

Kuru İğneleme ve Akupunktur Aynı Yöntem Midir?

Kullanılan iğnelerin inceliği, uygulama sırasında ilaç verilmemesi ve iğneleme tekniğiyle aslında kuru iğneleme ve akupunktur arasında benzerlik  olsa da tamamen birbirinden farklı iki tedavi yöntemidir.